Salam

SELAMAT DATANG KE BLOG CHIK DIN. SAYA MENGALU-ALUKAN KOMEN ANDA UNTUK BLOK INI,SEGALA KOMEN ANDA dSILAkan kat ruang Comment tu.. Tq By By -laman web terkini-

Friday, February 6, 2009

Sedih aku melihat saudaraku sendiri

aku sedih melihat perkembangan yang berlaku dinegeriaku ini. Terutama apa yang berlaku di KK. Satu pihak menegakkan keadilan dan satu pihak menuntut keadilan. Tapi yang ketaranya retak yang menjelma dalam saudaraku yang dapat aku lihat. Yang bertempur, yang bertelagah hanya saudaraku. Yang menyucuk, merapi, yang membaling batu sembunyi tangan adalah orang luar dari saudaraku ini.
Tidak muncul kelibat mereka dalam pertelingkahan ini. Yang ada hanya pengumpul berita dan pengambil gambar dari golongan bukan saudaraku ini. Dimana mereka akan mengunakan berita dan gambar itu untuk memberitahu dunia betapa teruknya saudaraku dikaca mata dunia. Sedarlah saudaraku semua. Kita yang porak peranda mereka yang senyum berjela. Lihatlah mereka jika berlaku perkara duka dianatara kalangan saudara mereka, begitu cepat mereka bersatu untuk mempertahankan hak mereka, tanpa mengira mereka berasal dari pihak mana. Sedarlah saudaraku semua.

No comments:

Post a Comment